مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 07:302023-10-21اقتصادي

افزایش قیمت «تریاک» با فرمان ممنوعیت کشت توسط طالبان


معاون پژوهشی موسسه کادراس با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازجدید سازمان ملل در خصوص تولید تریاک در سال 2022، اظهار کرد: براساس این گزارش میزان تولید جهانی تریاک 7800 تن ثبت شده که 6200 تن آن (80 درصد) در افغانستان تولید شده است.

- عکس آرشیوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر منصور براتی در نشست علمی با عنوان بررسی کارنامه طالبان در مبارزه با مواد مخدر و با اشاره به روی کار آمدن دولت طالبان، گفت: بیش از یک سال از بازگشت طالبان به قدرت می گذرد و در همان آغاز حضور طالبان به قدرت مطالب زیادی درباره اینکه مجددا قصد داریم با کشت و تولید مواد مخدر مبارزه جدی کنیم مطرح و در همان ماه های اول حکمی هم صادر شد.

وی ادامه داد: اما سوالاتی از همان ابتدا مطرح شد زیرا باید به هر ادعایی با دیده تردید نگاه کرد و سیاستگذاران باید در ایران به این موضوع فکر کنند که آیا طالبان این اقدام را عملی می کند و اگر انجام دهند این اقدام چه تاثیری بر کشور ما خواهد گذاشت؟ آیا اساسا طالبان توانایی انجام این کار را دارد یا خیر؟ این تغییر قدرت چه تاثیری در روندهای مخدر و الگوهای مصرف خواهد گذاشت؟ آیا ادعای کم شدن کشت و تولید تریاک با جایگزینی ماده دیگری همراه بوده است و آیا مواد صنعتی جایگزین مواد سنتی خواهد شد یا خیر؟.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت «تریاک» با فرمان ممنوعیت کشت توسط طالبان

افزایش قیمت «تریاک» با فرمان ممنوعیت کشت توسط طالبان