مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 21:502023-09-29بين الملل

دستور پوتین به فرمانده سابق واگنر برای هدایت یگان های داوطلب در اوکراین


رییس جمهور روسیه به یکی از فرماندهان ارشد سابق ارتش خصوصی واگنر دستور داده مسئولیت «یگان های داوطلب» را در جنگ اوکراین به عهده بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به یکی از فرماندهان ارشد سابق ارتش خصوصی واگنر دستور داده مسئولیت یگان های داوطلب را در جنگ اوکراین به عهده بگیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر افزود دستور پوتین نشان دهنده تمایل کرملین برای استفاده از اعضای واگنر بعد از مرگ فرمانده اصلی این گروه، یوگنی پریگوژین در سانحه سقوط هواپیما است.

در اظهاراتی از پوتین که کاخ کرملین روز جمعه آن را منتشر کرده رییس جمهور روسیه به آندره تروشف ، یکی از فرماندهان سابق واگنر دستور داده وظیفه او تشکیل یگان های داوطلبی است که قادر به انجام وظایف رزمی به ویژه در منطقه عملیات ویژه نظامی باشند.

پیکارجویان گروه واگنر از زمان عقب نشینی این گروه از شهر باخموت بعد از تصرف این شهر و تحویل آن به نیروهای ارتش روسیه نقش چندانی در میادین نبرد نداشته اند.

روز گذشته رسانه های غربی گزارش دادند پیکارجویان گروه واگنر بار دیگر به خط مقدم جنگ در اوکراین بازگشته اند.

پایگاه پولیتیکو نوشته بود صدها پیکارجوی این گروه در حال نبرد در صفوف یگان های نظامی ارتش روسیه در جبهه شرقی مشاهده شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور پوتین به فرمانده سابق واگنر برای هدایت یگان های داوطلب در اوکراین

دستور پوتین به فرمانده سابق واگنر برای هدایت یگان های داوطلب در اوکراین