مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 11:502023-10-14فرهنگي

18 موزه دولتی و مشارکتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد


رییس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آثار به نمایش درآمده در موزه ها حکایت از فرهنگ و تمدن شهرهای مختلف دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد اسلامی فارسانی با اشاره به وجود 18 موزه فعال دولتی و غیردولتی در چهارمحال و بختیاری، گفت: از این تعداد 12 موزه به صورت دولتی و پنج موزه از طریق بخش خصوصی و مشارکی فعالیت می کنند.

رییس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه چالشتر شهرکرد 6 موزه دولتی شامل موزه های کار و زندگی، آثار سنگی، صنعت، اتاق نقاشی و حمام فعالیت دارند که آثار این موزه ها متعلق به دوران مختلف تاریخی است.

وی افزود: در موزه دولتی باستان شناسی شهرکرد(حمام پرهیزکار) آثاری از دوران پیش از تاریخ و دوران تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

اسلامی عنوان کرد: در قلعه دزک شهرستان کیار موزه های دولتی پوشاک و سنگ قرار دارد که شامل پوشش و لباس های مردان و زنان چهارمحال و بختیاری در دوران مختلف تاریخی است.

رییس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در موزه دولتی مشروطه جونقان واقع در قلعه سردار اسعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 موزه دولتی و مشارکتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد

18 موزه دولتی و مشارکتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد