مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:002023-10-04پزشكي

سوهان زرندی گزینه مناسب برای تغذیه سالم دانش آموزان


این سوهان از آرد جوانه گندم، آرد سفید، روغن، شکر، هل و زعفران پخته شده و جایگزین مناسبی برای تغذیه سالم کودکان و دانش آموزان است.

- خبرگزاری فارس کرمان - سوهان زرندی یکی از محصولات سنتی استان کرمان محسوب می شود، آن را از جوانه گندم درست می کنند که سرشار از ویتامین های گروه B است، از فواید سوهان زرندی می توان به پیشگیری از پیری زودرس، از کارافتادگی پیش از موعد اعضا بدن، مؤثر بودن در رشد کودک و کاهش سوء تغذیه اشاره کرد، این شیرینی برخلاف سایرین، پروتیین هم دارد.

بانوان زرندی از سال های خیلی دور در تهیه سوهان و شیرینی های محلی مختلف شهرت داشته اند، آنها از سمنو به عنوان ماده اصلی سوهان زرند استفاده می کردند و آن را در مقایسه با سوهان قم بسیار تردتر و نازکتر یعنی به صورت لایه بسیارنازک می پختند.

برای اطلاع بیشتر از روند پخت سوهان زرند و معرفی آن، وارد یک کارگاه پخت سوهان شدم زنان و دختران زرندی را دیدم که سخت مشغول پخت وپز سوهان هستند که علاوه بر نشان دادن هنر خود درآمد خوبی نیز نصیبشان می شد، به سراغ متصدی کارگاه رفتم و از او خواستم مراحل تهیه سوهان زرندی را شرح دهد.

خانم فلاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: از سال 84 تولید سوهان را شروع کردم که هم اکنون محصولات تولیدی ما در زرند و شهرهای دیگر به فروش می رسند، تعداد 13 نفر از بان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوهان زرندی گزینه مناسب برای تغذیه سالم دانش آموزان

سوهان زرندی گزینه مناسب برای تغذیه سالم دانش آموزان