مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 09:502023-10-22اقتصادي

باغات کشور شناسنامه دار شوند/بعضی کشورها فقط محصول شناسه دار می خرند


مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت شناسنامه دار کردن باغات ایران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر اجباری برای شناسنامه دار کردن باغات وجود ندارد، - ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت شناسنامه دار کردن باغات ایران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر اجباری برای شناسنامه دار کردن باغات وجود ندارد، اما اگر اینکار توسط باغداران انجام شود در آینده مانع بزرگی از پیش روی صادرات انواع محصولات باغی برداشته خواهد شد.

زهرا جلیلی مقدم در گفت وگو با ایسنا، شناسنامه کردن باغات را یکی از ضروریات در تولید محصولات باغی دانست و افزود: بسیاری از کشورها موضوع ردیابی یا قابلیت ردیابی محصولات کشاورزی را دنبال می کنند و به نوعی درصدد هستند تا تاریخچه میوه ای که خریداری می کنند را بدانند.

اینکه میوه در چه باغی تولید شده، چه مدیریتی برای تولید، کنترل بیماری ها و آفات صورت گرفته و نوع سموم و کودهای بکار رفته در دوره رشد چه بوده است در این شناسنامه قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: این درخواست در خصوص برخی محصولات کشاورزی از سوی خریداران میوه ایرانی در خارج از کشور به وزارت جهاد کشاورزی واصل شده و براین اساس طرح شناسنامه دار کردن باغات برای ردیابی محصولات در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات کشور شناسنامه دار شوند/بعضی کشورها فقط محصول شناسه دار می خرند

باغات کشور شناسنامه دار شوند/بعضی کشورها فقط محصول شناسه دار می خرند