مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 16:302023-09-30بين الملل

ابراز نگرانی آمریکا از تحرکات نظامی صربستان در مرز کوزوو


دولت آمریکا ضمن بی سابقه خواندن روند استقرار نظامیان صربستان در مرز با کوزوو و بیان این که بلگراد تانک ها و توپخانه های پیشرفته ای را درآنجا مستقر کرده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایالات متحده آمریکا از صربستان خواسته تا نیروهای خود را از مرز با کوزوو عقب بکشد.

این موضع گیری آمریکا پس از آن انجام شده که دولت این کشور روند استقرار نظامیان صربستان و ایجاد پایگاه های نظامی از سوی آن در مرز با کوزوو را بی سابقه توصیف کرده است.

  طبق اعلام کاخ سفید، پس از درگیری های مرگبار آخر هفته گذشته در صومعه ای واقعه در شمال کوزوو، صربستان تانک ها و توپخانه های پیشرفته ای را در نزدیکی مرز این کشور مستقر کرده است.

این خشونت که در جریان آن یک افسر پلیس کوزوو و سه مرد مسلح صرب تبار کشته شدند، یکی از شدیدترین تنش ها بین صربستان و کوزوو محسوب می شود.

  جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما استقرار نظامی بزرگ صربستان در امتداد مرز با کوزوو را زیر نظر گرفته ایم .

وی شرایط ایجاد شده را صحنه ای بی سابقه از استقرار توپخانه ها، تانک ها و واحدهای پیاده نظام نیروی زمینی صربستان توصیف و عنوان کرد: معتقدیم که این یک تحول بی ثبات کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی آمریکا از تحرکات نظامی صربستان در مرز کوزوو

ابراز نگرانی آمریکا از تحرکات نظامی صربستان در مرز کوزوو