مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 17:052023-10-19پزشكي

نمونه برداری مکرر mRNA بدون ازبین رفتن سلول ها


محققان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری یک شرکت خصوصی، روشی را برای نمونه برداری مکرر mRNA از سلول های منفرد بدون کُشتن سلول های مورد نظر ارائه کردند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این روش که جزییات آن در مقاله ای در نشریه PLOS One منتشر شده، از نوعی نانوپایپتینگ بهره مند است که در آن امکان استخراج mRNA از بافت دست نخورده وجود داشته و همچنین از خالص سازی با کمک مواد مغناطیسی بهره می برد.

در این روش از پلتفرمی مبتنی بر نانوذرات که توسط شرکت Nvigen ارائه شده است، استفاده می شود.

نادر پورمند استاد مهندسی زیست پزشکی و نویسنده ارشد این مقاله می گوید: فناوری نانوپایپتی که ما توسعه دادیم قادر به تجزیه و تحلیل یک سلول واحد است در حالی که سلول مورد نظر هنوز زنده است.

ما نشان دادیم که می توانیم مولکول های هدف از جمله اسید نوکلییک، پروتیین و مولکول های کوچک مانند گلوکز، گونه اکسیژن فعال و pH را جذب، شناسایی و تزریق کنیم.

این پلتفرم با ادغام نانوپیپت با واحد کنترلر SU10 شرکت یوکوگاوا الکتریک (Yokogawa Electric) ساخته شده که کاملاً خودکار بوده و قادر به توالی یابی با توان بالا است.

برای اثبات عملکرد این فناوری، محققان این پروژه 22 سلول را در یک برش بافت سرطان سینه جداسازی کردند و به طور انتخابی mRNA را با استفاده از نانوذرات مغناطیسی با پوشش آنتی بادی Nvigen ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمونه برداری مکرر mRNA بدون ازبین رفتن سلول ها

نمونه برداری مکرر mRNA بدون ازبین رفتن سلول ها