مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:152023-10-02سياسي

موقوفه نشینان حق وقف را پرداخت کنند


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حق وقف ادا نمی شود، از موقوفه نشینان خواست حق وقف را پرداخت کرده و بنا بر احتیاط، - ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حق وقف ادا نمی شود، از موقوفه نشینان خواست حق وقف را پرداخت کرده و بنا بر احتیاط، اندکی بیشتر پرداختی داشته باشند.

آیت الله مصطفی علما امروز( 10 مهر) در دیدار با فعالین حوزه وقف در استان کرمانشاه، از وقف به عنوان یکی از سنت های خوب اسلام یاد کرد و افزود: اگرچه در همه ادیان وقف به عنوان یک سنت پسندیده وجود دارد، اما اسلام برای مدیریت موقوفات برنامه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه در کتب فقهی از وقف به عنوان الحبس یاد شده، گفت: در این تعریف چیزی که وقف شود، تا ابد موقوفه می ماند و هیچکس حتی خود واقف هم بر موقوفه خود حق تصرف ندارد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امکان خرید و فروش موقوفات وجود ندارد، تاکید کرد: وقف جزو خیرات جاریه ای است که نسل به نسل دوام دارد و اگرچه ممکن است در مقاطعی خاص کم یا زیاد شود، اما اصل قصه تا همیشه پابرجا است.

آیت الله علما در ادامه با بیان اینکه حق وقف ادا نمی شود، گفت: متاسفانه در خیلی از موارد حق موقوفوت به جا آورده نمی شود، این در حالیست که اگر مستاجران موقوفات حق وقف را بدهند خیلی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موقوفه نشینان حق وقف را پرداخت کنند

موقوفه نشینان حق وقف را پرداخت کنند