مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 15:152023-10-11بين الملل

پاسخ ایران به آخرین بیانیه شورای همکاری خلیج فارس


سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: درج برخی مطالب بی ‎اساس در بیانیه پایانی نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس مردود و محکوم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی بیست و هفتمین نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس، با تصریح بر راهبرد منطقه ای و  سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشورهای حوزه خلیج فارس، درج برخی مطالب بی اساس در بیانیه پایانی نشست مذکور را مردود دانست و محکوم کرد.

کنعانی با اشاره به سابقه مخرب مداخله برخی کشورهای اروپایی در منطقه خلیج فارس طی ادوار مختلف و فروش میلیاردها دلار تسلیحات و جنگ افزار توسط این کشورها به منطقه در جهت استمرار تنش های منطقه ای و کسب منافع تجاری، روند تحولات ماه های اخیر در منطقه را بر خلاف ابراز نگرانی های بی دلیل و منفعت طلبانه اتحادیه اروپا،  امیدبخش و در راستای منافع تمامی کشورهای منطقه دانست و ادامه دیپلماسی و گفتگو را بهترین مسیر تقویت همکاری در راستای منافع مشترک و تحکیم ثبات و امنیت این منطقه دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری نقش امنیت ساز جمهوری اسلامی ایران در مبارزه واقعی با تروریسم و همچنین تقویت و تحکیم امنیت دریانوردی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ ایران به آخرین بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

پاسخ ایران به آخرین بیانیه شورای همکاری خلیج فارس