مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 21:002023-09-25بين الملل

تشدید دوباره درگیری ها میان عشایر عرب و کردهای متحد آمریکا


عشایر عرب در شرق سوریه از حمله دوباره به کردهای متحد آمریکا و کنترل چندی منطقه خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قبایل عرب سوریه امروز (دوشنبه) از آغاز حملات جدید علیه گروه نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه خبری العربی الجدید با گذشت دو هفته از توقف درگیری های بی سابقه در استان دیرالزور میان عشایر عرب و کردهای سوریه، این درگیری ها بار دیگر از سر گرفته شده است.

به گفته یک منبع محلی عشایر عرب سوریه صبح دوشنبه عملیاتی را علیه شبه نظامیتن کُرد در حومه شرقی استان دیرالزور آغاز کردند.

این درگیری ها در روستاهای ذیبان، الطیانه و المحمدیه گزارش شده و عشایر عرب توانسته اند کنترل نقاطی را در اطراف روستای ذیبان به دست بگیرند.

این درگیری ها اوایل ماه جاری و پس از آن آغاز شد که کردهای متحد آمریکا احمد الخبیل مشهور به ابوخوله، رییس شورای نظامی دیرالزور در تشکیلات نیروهای دموکراتیک سوریه و از فرماندهان ارشد قبایل مسلح را بازداشت کردند.

شبه نظامیان کُرد نیز در بیان چرایی بازداشت احمد الخبیل (ابو خوله) گفته بودند که او با عناصر ضد انقلاب و تاجران مواد مخدر همکاری کرده و مقام خود را وسیله ای برای کسب منافع شخصی قرار داده است؛ دلیل یا بهانه ای که به طبع مورد پذیرش عشایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید دوباره درگیری ها میان عشایر عرب و کردهای متحد آمریکا

تشدید دوباره درگیری ها میان عشایر عرب و کردهای متحد آمریکا