مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 21:152023-09-28اقتصادي

باقی مانده آفت کش های شیمیایی در محصول پسته ایران دردسرساز شد


یکی از مشکلاتی که طی چند ماه گذشته به شدت با آن دست به گریبان بودیم اخطارهایی بود که از سوی اتحادیه برای صادرات پسته ایران داده شد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: یکی از مشکلاتی که طی چند ماه گذشته به شدت با آن دست به گریبان بودیم اخطارهایی بود که از سوی اتحادیه برای صادرات پسته ایران داده شد.

حسین رنجبر پنج شنبه ششم مهرماه در دومین جشنواره ملی پسته شهرستان مه ولات با اشاره به اینکه باقی مانده آفت کش های شیمیایی و مقدار باقی مانده افلاتوکسین در محصول پسته ایران مشکل ساز شده بود، اظهار کرد: پسته، زعفران و خاویار مهمترین محصولات و تولیداتی هستند که دنیا ایران را به این نام ها می شناسد.

وی تولید پسته را برای کشور ایران بسیار ارزشمند دانست و افزود: اگر می خواهیم در بازارهای جهانی سهم و جایگاه خودمان را در خصوص تولید محصول ویژه و ارزشمند پسته حفظ کنیم باید محصول شایسته این کشور را تولید کرد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد کشورهایی مانند افغانستان و دیگر کشورها به راحتی بازار پسته را در سطح بین الملل از دست ما بگیرند، عنوان کرد: برای حفظ محصول پسته در بازارهای بین المللی به عنوان میراث فاخری که از گذشتگان به ارث رسیده باید بیش از گذشته تلاش کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقی مانده آفت کش های شیمیایی در محصول پسته ایران دردسرساز شد

باقی مانده آفت کش های شیمیایی در محصول پسته ایران دردسرساز شد