مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:002023-10-15اقتصادي

منافع الیگارش های آمریکایی در حفظ تحریم نفتی ایران


حذف نفت ایران از بازار با هدف ایجاد فضا برای نفت شیل آمریکا بود و طبیعی است که الیگارش های آمریکایی اجازه رفع تحریم نفتی ایران را نمی دهند زیرا این اقدام به معنای ورشکستگی آنها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ایران بیش از 10 سال است که تحت تحریم های هوشمند آمریکا و غرب قرار گرفته و به اقتصاد کشور آسیب فراوانی از این پدیده شوم تحمیل شده است.

طبق محاسبات بر مبنای آمار اوپک، ایران در 10 سال گذشته بیش از 280 میلیارد دلار عدم النفع از افت تولید نفت (به تبع آن صادرات) داشته است.

  در این بین، نسخه های مختلفی برای مقابله و مواجهه با تحریم توسط جریانات سیاسی مختلف ارائه شده است که از جمله آن می توان به تجربه مذاکره و توافق با آمریکا در قرارداد برجام در دولت قبل اشاره کرد، نسخه ای که با خروج آمریکا از برجام نشان داد که نمی توان به عنوان یک راهکار اساسی برای حذف سایه تحریم بر اقتصاد ایران روی آن حساب باز کرد.

اما سوال اساسی اینجاست که پس رویکرد درست مواجهه با تحریم چیست؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا ضروری است شناخت درستی از دلایل اعمال و حفظ تحریم های نفتی علیه ایران پیدا کنیم.

در این راستا با احمد صالحی کارشناس اقتصاد بین الملل به گفت وگو نشستیم تا به ابعاد مختلف تحریم و راهکارهای مواجهه با آن بپردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع الیگارش های آمریکایی در حفظ تحریم نفتی ایران

منافع الیگارش های آمریکایی در حفظ تحریم نفتی ایران