مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 10:552023-09-30اقتصادي

رهاسازی 4 میلیون بچه سوف در رودخانه ها و تالاب های گیلان


مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه مرکز بازسازی ذخایر سیاهکل تنها مرکز تکثیر ماهیان سوف در شمال کشور است، گفت: به همت این مرکز در سال جاری حدود چهار میلیون قطعه بچه ماهی سوف در رودخانه ها و تالاب های مستعد استان رهاسازی شده است.

- کوروش خلیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان سوف و تاسماهیان در معرض خطر دریای خزرِ شادروان یوسف پور سیاهکل ، از سال 64 فعالیت خود را برای تولید انواع بچه ماهیان سفید، سوف و خاویاری در مساحت 270 هکتار شروع کرده و سالیانه میلیون ها قطعه بچه ماهی حاصل از تکثیر انجام شده را در رودخانه های منتهی به حوزه آبریز خزر در سطح استان رهاسازی می کند.

وی تصریح کرد: این مرکز در روستای تنابندان سیاهکل در شرق گیلان واقع شده و در جهت افزایش توانمندی های مرکز توسعه، ساختارهای مورد نیاز مبنی بر تجهیز و مکانیزاسیون تاسیسات برای بهره برداری بهینه و بهبود کیفیت آب تحت عنوان سیستم های نیمه مداربسته برای نگهداری و ارتقاء توان زیستی مولدین موجود پیش بینی شده و برای اجرا به عنوان یک پروژه در دستور کار مرکز سیاهکل قرار دارد.

مدیرکل شیلات استان گیلان درخصوص اهمیت فعالیت مراکز تکثیر، گفت: فعالیت این مرکز در جهت حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر برای نسل های آینده صورت پذیرفته و با این عمل جب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی 4 میلیون بچه سوف در رودخانه ها و تالاب های گیلان

رهاسازی 4 میلیون بچه سوف در رودخانه ها و تالاب های گیلان