مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 16:152023-10-10سياسي

رونمایی از ترجمه «شاه همدان» در پاکستان


 ترجمه اثر تحقیقی زنده یاد دکتر پرویز اذکایی با عنوان شاه همدان به زبان اردو با مقدمه ای از حسن نوریان، سرکنسول ایران در کراچی پاکستان رونمایی شد.

  مراسم رونمایی از ترجمه اردو کتاب شاه همدان درباره زندگی و آثار میر سید علی همدانی از محبوب ترین مفاخر ایرانی در شبه قاره به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با حضور شخصیت های ایرانی و پاکستانی برگزار شد.

 حسن نوریان، سرکنسول ایران در کراچی در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام حوزه علمیه قم، پیر اظهر الدین همدانی از نوادگان میر سید علی همدانی  سناتور سلیم ضیا ، اعضای هیات امنای شاه همدان و جمعی از چهره های برجسته رسانه ای پاکستان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد، ترجمه این اثر را به مترجم آن زنده یاد پرویز اذکایی تقدیم کرد.

  وی افزود: دکتر پرویز اذکایی، استاد فقید دانشگاه بوعلی سینا، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و  خیر برجسته فرهنگی فروردین ماه سال جاری پس از سالها تحقیق و تفحص در تاریخ و فرهنگ ایران، چهره در نقاب خاک کشید.

 حسن نوریان، سرکنسول کشورمان در کراچی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این محقق ارجمند، گفت: کتاب شاه همدان نوشته مرحوم  دکتر پرویز اذکایی به انضمام 5 رساله میر سیدعلی همدانی در انتشارات ابوعل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از ترجمه «شاه همدان» در پاکستان

رونمایی از ترجمه «شاه همدان» در پاکستان