مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-17بين الملل

چرا پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه تصویب نشد؟


شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه روسیه مبنی بر آتش بس بشردوستانه در غزه را تصویب نکرد.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط نماینده دائم روسیه مبنی بر آتش بس فوری و بشردوستانه در نوار غزه را رد کرد، زیرا این قطعنامه 9 رای لازم را کسب نکرد، بنابراین پنج کشور به آن رای مثبت و چهار کشور مخالف آن بودند.

در حالی که شش کشور از رای دادن خودداری کردند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به این ترتیب روسیه، امارات متحده عربی، گابن و موزامبیک به این قطعنامه رای مثبت دادند و آمریکا، انگلیس، فرانسه و ژاپن به آن رای منفی دادند.

  واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت که رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه بشردوستانه روسیه نشان داد که چه کسانی در واقع از آتش بس و توقف بمباران غزه حمایت می کنند و چه کسانی رویکرد خودخواهانه دارند.

  نماینده دائم روسیه تاکید کرد که روسیه نمی تواند موضع هیچ یک از اعضای شورای امنیت سازمان ملل را که از پیش نویس قطعنامه بشردوستانه روسیه حمایت نکردند، درک کند.

  وی گفت: ما معتقدیم که رای اعضای شورای امنیت امروز بسیار مهم است و به وضوح نشان داد که چه کسی در واقع خواستار آتش بس فوری و پایان دادن به بمباران بی رویه نوار غزه و ارائه کمک های بشردوستانه بی قید و شرط ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه تصویب نشد؟

چرا پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه تصویب نشد؟