مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 13:152023-10-22اقتصادي

داخلی سازی 90 درصدی موتور XUP ایران خودرو


مدیر طرح موتور XUP ایران خودرو اصلی ترین نقطه قوت این موتور را استفاده از زنجیره و توان تولید قطعات داخلی دانست و گفت: در تولید این موتور بیش از 90 درصد خودکفا هستیم و تمام قطعات مکانیکی آن به صورت کامل در داخل کشور تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- محمد کاظمی افزود: موتور XUP نسبت به موتور پایه خود یعنی XU7 تغییرات بسیاری داشت و بیش از 30 قطعه در آن به صورت کامل تغییر کرد و موتوری کاملا جدید به وجود آمد تا بتواند استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت که استانداردهای الزام آور است را دارا باشد.

مدیر طرح موتور XUP، با بیان این که در این طرح، مهم ترین مساله مصرف سوخت و آلایندگی موتور بود، یادآور شد: موتور XU7 از استاندارد آلایندگی یورو 2 به یورو  4 ارتقا داده شده بود، اما موتور XUP از استاندارد آلایندگی یورو 5 برخوردار است، به ویژه این که مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بر روی خودروی پارس تقریبا  7.

5 لیتر در 100 کیلومتر پیمایش و بر روی خودروی آریسان 8.

5 لیتر در 100 کلیومتر پیمایش است.

از ابتدای طرح نیز مقرر شد که موتور XUP  به صورت دوگانه سوز طراحی و تولید شود تا بعدا بتواند در محصولات آریسان، سمند، پژو 405 و پارس استفاده شود، اما به دلیل الزامات استانداردی، دو خودروی سمند و 405 از خط تولید ایران خودرو خارج و دو خودروی پارس و آریسان تولید شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داخلی سازی 90 درصدی موتور XUP ایران خودرو

داخلی سازی 90 درصدی موتور XUP ایران خودرو