مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-01پزشكي

افزایش ابتلا به کبد چرب حتی در کودکان


متاسفانه با توجه به تغییر در سبک زندگی امروزی، کم تحرکی در کودکان و نوجوانان و مصرف فست فود به جای تغذیه سالم، شیوع کبد چرب حتی در کودکان و نوجوانان هم در حال افزایش است.

- ایسنا/البرز یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: متاسفانه با توجه به تغییر در سبک زندگی امروزی، کم تحرکی در کودکان و نوجوانان و مصرف فست فود به جای تغذیه سالم، شیوع کبد چرب حتی در کودکان و نوجوانان هم در حال افزایش است.

در مطالعه ای که در مدارس راهنمایی کشور انجام شده، بیش از  هفت درصد نوجوانان مبتلا به کبد چرب هستند و این درصد بالایی است.

دکتر محسن رجب نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کبد یک ارگان بسیار مهم در بدن است که سم زدایی، پاکسازی و تصفیه غذاها و داروهایی که مصرف می کنیم توسط آن انجام شده و اصلی ترین محل تولید پروتیین در بدن است.

هر آسیبی که به کبد وارد شود، سموم در بدن تجمع پیدا کرده و از سوی دیگر تولید پروتیین در بدن کاهش یافته و به دنبال آن آسیب های ناشی از کمبود پروتیین و تجمع سموم را در بدن خواهیم داشت.

رجب نیا افزود: پیش از این مهمترین آسیب های کبدی ناشی از هپاتیت های ویروسی یعنی هپاتیت B و هپاتیت C بود که خوشبختانه امروزه با توجه به قابلیت درمان هپاتیت C با دارو و پیشگیری از هپاتیت B با اجرای برنامه واکسیناسیون، شیوع آنها در کشور کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلا به کبد چرب حتی در کودکان

افزایش ابتلا به کبد چرب حتی در کودکان