مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 15:152023-09-27پزشكي

آیا هوش مصنوعی به دانشمندان در یافتن حیات در مریخ کمک می کند؟


پژوهشگران آمریکایی از ابداع یک سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده اند که می تواند نشانه های حیات را با 90 درصد دقت تشخیص دهد و به پیدا کردن حیات بیگانه کمک کند.

- پژوهشگران آمریکایی از ابداع یک سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده اند که می تواند نشانه های حیات را با 90 درصد دقت تشخیص دهد و به پیدا کردن حیات بیگانه کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، آیا ماشین ها می توانند حضور حیات را در سیارات دیگر احساس کنند؟ می توان گفت که در حال حاضر تا حدودی می توانند.

حسگرهای نصب شده روی فضاپیماهایی که در حال کاوش در سیارات دیگر هستند، توانایی شناسایی مولکول هایی را دارند که وجود حیات بیگانه را نشان می دهند.

با وجود این، مولکول های آلی که نشان دهنده فرآیندهای بیولوژیکی جالب هستند، به مرور زمان تخریب می شوند و همین امر، حضور آنها را در فناوری کنونی دشوار می سازد اما اکنون یک روش جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده است که می تواند این مشکل را برطرف کند.

این روش قادر به تشخیص دادن تفاوت های ظریف در الگوهای مولکولی است که سیگنال های بیولوژیکی را حتی در نمونه هایی با قدمت صدها میلیون سال نشان می دهند.

براساس تحقیقات جدید، این مکانیسم می تواند نتایج را با دقت 90 درصد ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا هوش مصنوعی به دانشمندان در یافتن حیات در مریخ کمک می کند؟

آیا هوش مصنوعی به دانشمندان در یافتن حیات در مریخ کمک می کند؟