مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 00:202023-10-09اقتصادي

خروج بقایای کشتی غرق شده در بندرترکمن


مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از کشف بقایای یک کشتی چوبی در پی لایروبی کانال آشوراده بندرترکمن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، نوراله عباسی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت لایروبی اسکله های بندر تاریخی ترکمن، اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه احیا و علاج بخشی خلیج گرگان که یک پروژه ملی بوده، عملیات احیای بندر تاریخی ترکمن و کانال آشوراده در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای احیای مجدد اسکله های این بندر، بیش از 130 هزار مترمکعب لایروبی انجام شد و هم اکنون آماده بهره برداری است، ادامه داد: حین انجام عملیات لایروبی در بخشی از این منطقه، بقایای یک کشتی از زیر گل و لای در محدود کانال آشوراده بندر ترکمن بیرون کشیده شد.

  مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با تأکید بر اینکه بندر ترکمن از قدمت چند صد ساله برخوردار است، افزود: این بندر در گذشته علاوه بر فعالیت در حوزه های صیادی، به شکل مستمر در حوزه های تجاری و جابجایی کالا از کشور به دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر فعالیت می کرده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت این کشتی و زمان غرق شدن و دیگر جزییات آن هنوز مشخص نیست، خاطرنشان کرد: بخشی از موتور و پروانه آن که به روی تخته چوبی سوار است، پس از خارج کردن از زیر گل و لای، هم اکنون در بخشی از اسکله نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج بقایای کشتی غرق شده در بندرترکمن

خروج بقایای کشتی غرق شده در بندرترکمن