مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 10:552023-10-04اقتصادي

100 خانه تاریخی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه شناسایی شده است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش برای ایجاد یک محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش برای ایجاد یک محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه خبر داد.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود 350 هکتار بافت تاریخی در شهر کرمانشاه، اظهارکرد: میراث فرهنگی هیچگونه ممانعتی برای ساخت و ساز در این مناطق ایجاد نمی کند، بلکه ساخت و ساز در آنها باید طبق ضوابط میراثی باشد.

وی افزود: حدود دو هفته پیش هم در این رابطه نشستی را با شهردار کرمانشاه برگزار کردیم و مقرر شد به منظور احیاء این بخش از شهر کرمانشاه، قسمتی از آن را به محور گردشگری تبدیل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: طبق هماهنگی انجام شده، شهرداری زیرساخت های لازم را در این محور ایجاد می کند و میراث فرهنگی هم اقدامات مربوط به جداره سازی را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: هر سه دستگاه مرتبط با بافت تاریخی شهر کرمانشاه یعنی میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای اولین بار به یک تفاهم رسیده اند که این بخش از شهر را در قالب بازآفرینی شهری احیاء کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 خانه تاریخی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه شناسایی شده است

100 خانه تاریخی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه شناسایی شده است