مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 13:352023-10-15بين الملل

خسارت اولین باران پاییزی به پایتخت زرشک ایران


اولین باران پاییزی با خسارت زدن به محصول زرشک کام کشاورزان خراسان جنوبی را تلخ کرد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ همین دیروز بود که خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان بزرگترین شهرک بارگاهی زرشک خراسان جنوبی به فصل برداشت نرسید را منتشر کرد و  امروز شاهد آن هستیم که  اولین باران پاییزی شب گذشته به محصول زرشک کاران پایتخت زرشک ایران خسارت وارد کرد و اشک آن ها در آورد.

یکی از معضلات زرشک کاران در خراسان جنوبی نبود مکان مناسب برای خشک کردن این یگانه محصولی جهانی و مزیت دار این استان است و زرشک کاران منطقه زیرکوه نیز به واسطه این که مکان مناسبی برای خشک کردن محصولشان ندارند مجبورند زرشک خود را در خرمن ها و مکان های سرباز خشک کنند و چون اغلب بارندگی های در فصل پاییز همزمان است با فصل برداشت و خشک کردن زرشک ها به همین سبب اغلب سال ها زرشک کاران متحمل خسارت می شوند.

لازم به یاد آوری ست که درختان زرشک یک سال درمیان محصول دارد و همه امید زرشک کاران در بحران مستمر خشکسالی ها به همین تک محصول متناسب با اقلیم خراسان جنوبی ست.

خواسته همه زرشک کاران افین زیرکوه نیز عمل کردن مسوولان به قولشان است چرا که یک سال از کلنگ زنی بزرگترین شهرک بارگاهی زرشک خراسان جنوبی می گذرد اما به دلیل پرداخت نشدن تسهیلات هیچ ساخت و ساز در این شهرک انجام نشده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت اولین باران پاییزی به پایتخت زرشک ایران

خسارت اولین باران پاییزی به پایتخت زرشک ایران