مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:502023-09-26فرهنگي

از ویرانی تا تمدنی سبز در نمایشگاه «بر زیستگان»


نمایشگاهی از دستاوردها و تحقیقات چند ساله سمیرا دانش زاده با هدف شکل گیری تعاملی سازنده میان مخاطب و هنرمند، در قالب هایی مانند ویدئو آرت، نقاشی و مجسمه های برنزی و چدنی در گالری اکنون ارائه شده است.

- سمیرا دانش زاده، نقاش و مجسمه ساز با اشاره به اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه بر زیستگان در قالب چهار مجموعه و با متریال های مختلف خلق شده اند، به ایسنا گفت: محتوای این آثار بر اساس تمدنی است که حدود 5000 سال پیش در فلات جنوبی ایران شکل گرفته و به دلیل زلزله خیز بودن آن منطقه، 7 بار روی این زمین زلزله آمده و مجدداً روی آن تمدن ساخته می شود.

همچنین چهار مجموعه ارائه شده در این نمایشگاه شامل مجموعه چدن، برنز، نقاشی و ویدیو پرفرمنس است که در این قسمت از آرشیو کردن روند پروژه استفاده کرده ایم.

او با بیان اینکه هر مجموعه دارای زیرمجموعه هایی است که با شماره مشخص شده و اسم کلی برای آن ها نیز با اعداد شماره گذاری شده است، افزود: مجموعه اول در نمایشگاه بر زیستگان شامل مجسمه های چدنی است که براساس این افسانه و اسطوره ها ساخته شده است.

مجموعه دوم نیز مردم نسل فعلی ما و میراث داران آن تمدن در قالب مجسمه های برنزی هستند که در حال حاضر با گذر زمان و اتفاقاتی که طی هزاران سال افتاده، در حال گذراندن زندگی خود هستند و نوع جهان بینی آن ها نیز جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ویرانی تا تمدنی سبز در نمایشگاه «بر زیستگان»

از ویرانی تا تمدنی سبز در نمایشگاه «بر زیستگان»