مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 10:212023-10-08سياسي

عدم شناخت شوراها از وظایف و اختیارات قانونی خود، مشکل ایجاد کرده است


محسن اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در حوزه شهرداری های استان قزوین دستاوردهای خوبی داشته ایم، اظهار کرد: در حوزه شورایی چالش هایی داریم که باید به مرور برطرف شود و بخشی از این چالش ها، مربوط به قوانین شورایی و بخشی هم به نبود آموزش قبل و حین شورا شدن و دادن قول هایی قبل از شورا شدن بدون شناخت و آگاهی از قوانین و اختیارات شوراها است.

وی افزود: عدم شناخت لازم از وظایف توسط شوراها سبب شده مشکلاتی ایجاد شود که در حوزه شورایی در سطح کشور و به تبع آن در استان قزوین، لازم است یک سری تحولات و تغییرات ساختاری رقم بخورد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین در خصوص انتخاب شهرداران استان از سوی شوراهای شهرها بیان کرد: در جریان انتخاب شهرداران بخشی از مسیر مربوط به شوراها و بخشی به شرایط احراز و استعلام از مراجع نظارتی مرتبط است.

اسماعیلی ادامه داد: از سویی شوراهای شهر برای انتخاب شهرداران، انتظارات و مطالباتی دارند که بعضاً قانونی است و بعضا هم مطابق با قوانین نیست که در مجموع می توان گفت گرچه انتخاب شهرداران از سوی شوراهای شهر استان قزوین ایده آل نیست اما از وضعیت مطلوبی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم شناخت شوراها از وظایف و اختیارات قانونی خود، مشکل ایجاد کرده است

عدم شناخت شوراها از وظایف و اختیارات قانونی خود، مشکل ایجاد کرده است