مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 14:452023-10-01بين الملل

باکو: اتهام پاکسازی قومی در قره باغ را نمی پذیریم


دستیار رییس جمهور جمهوری آذربایجان در امور دیپلماتیک اتهامات مربوط به پاکسازی قومی در قره باغ را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمهوری آذربایجان ادعاهای مربوط به تلاش این کشور برای پاکسازی قومی در قره باغ و پاکسازی ارمنی تبارهای این منطقه را رد و مجددا تاکید کرده که ارامنه ساکن قره باغ مختارند بمانند یا که بروند.

از زمان عملیات نظامی اخیر جمهوری آذربایجان در قره باغ که منجر به توافق آتش بس میان باکو و دولت خودمختار قره باغ شد، نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بارها جمهوری آذربایجان را به تلاش برای پاکسازی قومی متهم کرده است.

به دنبال توافق میان باکو و دولت محلی قره باغ برای انحلال نیروی نظامی و ساختارهای اداری این منطقه، تا کنون بیش از 100 هزار نفر از ارمنی تبارهای ساکن قره باغ از ترس پاکسازی قومی و نگرانیهای امنیتی خانه خود را رها کرده و به سمت خاک ارمنستان رفته اند.

حکمت حاجی اف دستیار ارشد الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان در امور روابط خارجی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما نمی توانیم اتهامات مربوط به پاکسازی قومی یا نسل کشی را بپذیریم.

پاکسازی قومی یک اقدام زورمندانه است و وقتی کسی از نیروی زور علیه غیرنظامیان استفاده می کند، کاری که دقیقا ارمنستان 30 سال پیش علیه ما انجام داد، به آن اطلاق می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو: اتهام پاکسازی قومی در قره باغ را نمی پذیریم

باکو: اتهام پاکسازی قومی در قره باغ را نمی پذیریم