مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-03سياسي

نگرانی بر سر کی یف با حذف کمک مالی آمریکا به اوکراین


در میانه شرایط حساس جنگ اوکراین و روسیه، حذف کمک جدید به کی یف در بودجه موقت آمریکا، بر روند و نتیجه جنگ تاثیر گذار است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مجلس سنای آمریکا شنبه شب در لحظات آخر، یک لایحه بودجه موقت تصویب کرد تا از تعطیلی دولت جلوگیری کند.

بودجه سال مالی جدید آمریکا محل مناقشات بسیار بود، زیرا گروهی از نمایندگان راست گرا خواستار کاهش هزینه ها شده بودند که بخشی از آن هم مربوط به قطع کمک ها به اوکراین می شد.

  درگیری بر سر بودجه کلی تا جایی ادامه پیدا کرد که کوین مک کارتی، رییس مجلس نمایندگان مجبور شد پیشنهاد یک بودجه موقت 45 روزه را بدهد.

اگر این بودجه به تصویب نمی رسید، از صبح یکشنبه، اول اکتبر که سال مالی در آمریکا آغاز می شود، دولت به دلیل عدم تامین مالی تعطیل می شد که می توانست یک دومینوی فاجعه بار برای مردم و اقتصاد آمریکا به بار بیاورد.

  اکنون این لایحه به دولت اجازه می دهد تا 45 روز باز بماند و به مجلس و سنا فرصت بیشتری برای تکمیل قانون بودجه اصلی می دهد.

  لایحه موقت حاوی هیچ کمک تازه ای برای اوکراین نیست مسئله ای که توجه بسیاری را به خود جلب کرده آن است که این بودجه موقتی که تا اواسط نوامبر دولت را تامین می کند حاوی هیچ کمک جدیدی برای اوکراین نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی بر سر کی یف با حذف کمک مالی آمریکا به اوکراین

نگرانی بر سر کی یف با حذف کمک مالی آمریکا به اوکراین