مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-07پزشكي

آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟


کم نیستند افراد بزرگسالی که هنوز هم اگر به طور اتفاقی یک تکه آدامس را قورت بدهند، به سرعت یاد هشدارهای والدین شان در ایام کودکی می افتند که مدام یادآوری می کردند که قورت دادن آدامس، - کم نیستند افراد بزرگسالی که هنوز هم اگر به طور اتفاقی یک تکه آدامس را قورت بدهند، به سرعت یاد هشدارهای والدین شان در ایام کودکی می افتند که مدام یادآوری می کردند که قورت دادن آدامس، کار خطرناکی است اما آیا واقعا این کار خطرناک و برای سلامتی مضر است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، سایمون تراویس ، پروفسور گوارش بالینی در دانشگاه آکسفوردِ انگلیس در پاسخ به این سوال می گوید: این که آدامس پس از بلعیده شدن، سال ها در معده باقی می ماند، بیشتر شبیه یک افسانه قدیمی است که منشاء آن دقیقا معلوم نیست ولی به نظر می رسد که کارِ والدین هایی باشد که قصد داشتند مانع آدامس جویدن فرزندانشان بشوند.

تراویس سپس توضیح داد: بلعیدن آدامس تنها در صورتی برای بدن مضر است که بیش از حد انجام شود که در موارد بسیار نادری هم مشاهده می شود.

منظور از بیش از حد هم بلعیدن سه تکه آدامس یا بیشتر در روز است.

او افزود: اگر آدامس را قورت بدهید، از معده عبور می کند و وارد روده می شود و در پایان هم بدون هیچ تغییری از بدن دفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟

آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟