مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 00:102023-09-27سياسي

دارالاحسان سنندج میزبان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور


بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور با حضور اقشار مختلف مردم و گروه های دف نواز و مولودی خوان در صحن مسجد دارالاحسان سنندج برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، نوزدهمین یادواره شمس قریشی خالق مولودنامه چهارشنبه شب در نخستین روز از هفته وحدت بهانه خوبی بود تا بار دیگر ساز دف و عرفان در پایتخت دف جهان کوک شود.

چهارشنبه شب بار دیگر ساز دف نوازان کردستانی همزمان با میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام کوک شد و بر بام پایتخت دف جهان در دارالاحسان سنندج شور شیرینی به عشق پیامبر مهربانی نواخت که نماد وحدت و هم نوایی اتحاد مسلمانان بود.

یادواره عارف نامی کُرد، خالق مولودنامه سیدبهاءالدین شمس قریشی به عنوان بزرگترین آیین مولودی خوانی کشور امسال هم با استقبال عاشقان پیامبر در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار شد، مراسمی که هرساله پرشور و پررنگ تر از سال قبل آن برگزار می شود.

ماه ربیع الاول در کردستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در این ماه نوای عرفانی دف عجین شده با سروده های نشأت گرفته از اخلاص و باور شاعران و عارفان کُرد، در منازل، مساجد و تکایای استان مولود پیامبر را به جشن نشسته و ندای یا مصطفی و یا نبی به شکرانه وجود حضرتش در کوی و برزن، گوش ها و دل ها را نوازش می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارالاحسان سنندج میزبان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور

دارالاحسان سنندج میزبان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور