مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 11:502023-10-21اقتصادي

سهم ناچیز صادرات زرشک در قطب تولید جهان


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با اعلام این مطلب میزان صادرات زرشک سال گذشته در استان را حدود 500 تن اعلام کرد و گفت: با توجه به این موضوع مهم که 98 درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می شود تنها این میزان زرشک گلچین و صادر شده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با اعلام این مطلب میزان صادرات زرشک سال گذشته در استان را حدود 500 تن اعلام کرد و گفت: با توجه به این موضوع مهم که 98 درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می شود تنها این میزان زرشک گلچین و صادر شده است.

احسان بیکی، امروز شنبه 29 مهرماه به رسانه های گروهی افزود: معرفی زرشک در سطح بین المللی نیازمند رعایت استانداردهای مورد نظر کشورهای مقصد از جمله کاهش بار میکروبی، بست بندی های نوین، فرآوری مناسب است.

وی از معضلات پیش رو برای صادرات زرشک به بار میکروبی آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعد از چیدن زرشک، این محصول مزیت دار در بارگاه یا کارگاه بهداشتی خشک و پاک نمی شود که این موضوع باعث افزایش بار میکروبی آن می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیکی قرار داشتن کارگاه های زرشک پاک کنی در زیر مجموعه قنادان را از مهمترین معضلات پیش روی تولید این محصول عنوان کرد و خواستار حل این معضل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ناچیز صادرات زرشک در قطب تولید جهان

سهم ناچیز صادرات زرشک در قطب تولید جهان