مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 00:152023-09-27سياسي

کردستان غرق در نوای عرفانی دف


امشب شهر سنندج حال و هوای دیگری پیدا کردە است؛ اینجا همە با صدای حزن انگیز مداحان مست و با نوای شورانگیز دف در بزم عاشقان بە سماع می پردازند.

- ایسنا/کردستان امشب شهر سنندج حال و هوای دیگری پیدا کردە است؛ اینجا همە با صدای حزن انگیز مداحان مست و با نوای شورانگیز دف در بزم عاشقان بە سماع می پردازند.

صحن زیبای مسجد جامع سنندج امشب بیش از پیش حال و هوایی عرفانی بە خود گرفتە و دل ها بە یاد مدینە پرکشیدە و چشم ها لبریز از اشک های لرزانی است کە از سرشوق بر زمین فرود می آیند.

از زن و مرد گرفتە تا پیر و جوان بە این مراسم آمدە اند تا روح خود را با نوای عرفانی آمیختە با ذکر یا محمد بار دیگر صیقل دهند.

دف نوازی و مولودی خوانی یکی از سنن قدیمی شهر سنندج است کە هرسالە با فرارسیدن ماە ربیع الاول در مسجد و تکایای این شهر برگزار می شود.

به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام، هفته وحدت و نوزدهمین یادواره عارف نامی کُرد، مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی؛ شامگاە روز چهارشنبە (5مهر) بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور با حضور پرشور گروه های مولودنامه خوان و مداحان بزرگ و نامی کردستان همچون پیام عزیزی و مردم سنندج در صحن مسجد جامع این شهر برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان غرق در نوای عرفانی دف

کردستان غرق در نوای عرفانی دف