مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-07پزشكي

25 درصد دانش آموزان ایرانی دچار ناهنجاری های عضلانی هستند


مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیشترین فشار به ستون فقرات در وضعیت نشستن اتفاق می افتد، گفت: از هر 4 دانش آموز ایرانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، کامران عزتی،مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: یک دانش آموز حدود 6 ساعت پشت نیمکت می نشیند و ممکن است باعث انحراف و کجی ستون فقراتش شود.

این متخصص فیزیوتراپی ادامه داد: نشستن طولانی مدت، بد نشستن، خم شدن روی نیمکت و وضعیت های مشابه دیگر می تواند فشار روی ستون فقرات را افزایش داده و منجر به دردهای عضلانی-اسکلتی دانش آموز شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ارائه نکات ساده به منظور پیشگیری از بروز ناهنجاری های عضلانی-اسکلتی پرداخت و گفت: بهتر است دانش آموز به صورت طولانی در یک وضعیت ثابت ننشیند و به طور مداوم حداقل هر نیم ساعت یک بار وضعیت نشستن خود را تغییر دهد.

وی افزود: قوز پشتی یا کیفوز یکی از ناهنجاری های شایع در سنین نوجوانی است که برای رفع این مشکل حتماً بهتر است به صندلی تکیه داده و از خم شدن به جلو اجتناب کنید.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عنوان این مطلب که  انجام چند حرکت نرمشی ساده در ساعت زنگ تفریح می تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری های عضلانی-اسکلتی در دانش آموزان جلوگیری کند، گفت: برای تسهیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 درصد دانش آموزان ایرانی دچار ناهنجاری های عضلانی هستند

25 درصد دانش آموزان ایرانی دچار ناهنجاری های عضلانی هستند