مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 11:552023-09-26اجتماعي

ماجرای مشاهده یوز جدید در زیستگاه توران


در چند روز گذشته اخباری مبنی بر وجود یوز از طرف انجمن یوزپلنگ آسیایی اعلام شده است.

حال این سوال پیش می آید که این ادعای انجمن درست است و واقعاً یوز جدیدی دیده شده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یک یوز ثبت نشده در زیستگاه توران مشاهده شده است.

انجمن یوز ایرانی اعلام کرده است که در آخرین چک دوربین های تله ای نصب شده در ذخیره گاه زیست کره توران تصویر جدیدی از یوزپلنگ بدست آمد که ثبتی نوید بخش است.

نقش خال های این یوزپلنگ با هیچ کدام از یوزپلنگ های شناسنامه دار تطابق ندارد و این به معنی آن است که یا از توله هایی است که قبل از آغاز دوربین گذاری توسط انجمن ثبت شده اند و تصویر خوبی از آنها برای شناسایی وجود ندارد و یا با یوزپلنگ جدیدی طرف هستیم.

در هرکدام از این دو حالت ثبت این تصویر بسیار امید بخش است چرا که اگر توله هایی هم نسل هلیا و تلما همچنان زنده و سالم هستند یعنی آنها در جایی خارج از مناطق پوشش داده شده با دوربین های تله ای، همچنان توانسته اند به بقای خود ادامه دهند.

در صورتیکه یوزپلنگ جدیدی باشد به طور قطع امیدها در حفظ این گونه افزایش خواهد یافت، همانطور که سال گذشته مهتاب یوزپلنگ ماده به همراه توله اش برای اولین بار در توران به ثبت رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای مشاهده یوز جدید در زیستگاه توران

ماجرای مشاهده یوز جدید در زیستگاه توران