مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 16:452023-10-09سياسي

«دوشنبه» میزبان همایش بین المللی «ابوریحان بیرونی – کاشف اسرار طبیعت»


همایش علمی بین المللی به مناسبت هزار و پنجاهمین سالگرد ابوریحان بیرونی با موضوع «ابوریحان بیرونی – کاشف اسرار طبیعت» با همکاری یونسکو آغاز به کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همایش علمی بین المللی به مناسبت هزار و پنجاهمین سالگرد ابوریحان بیرونی با  موضوع ابوریحان بیرونی – کاشف اسرار طبیعت با همکاری یونسکو در شهر دوشنبه آغاز به کار کرد.

هدف از برگزاری این همایش که دو روز ادامه می یابد و در آن شرق شناسان مشهور، مورخان، کارشناسان فرهنگی و ادبی، دانشمندان علوم سیاسی، اساتید دانشگاه ها، نمایندگان سازمان های دولتی تاجیکستان و کشورهای خارجی حضور دارند، مروری بر جنبه های تاریخی، علمی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت این دانشمند بزرگ و ریاضی دان، ستاره شناس و تاریخ نگار مشرق زمین و سهم وی در تمدن بشری عنوان شده است.

پیش بینی می شود در این همایش گزارش هایی با موضوعات نقش ابوریحان بیرونی در توسعه علوم جهانی ، عصر ابوریحان بیرونی و توسعه علم ، میراث تاریخ طبیعی ابوریحان بیرونی و علم مدرن ، رویکردهای مدرن به شناخت آثار ابوریحان بیرونی ، نمونه های مکتوب میراث ابوریحان بیرونی در تاجیکستان ، تحقیق و انتشار آثار ابوریحان بیرونی در تاجیکستان و ابوریحان بیرونی و تمدن جهانی ارائه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوشنبه» میزبان همایش بین المللی «ابوریحان بیرونی – کاشف اسرار طبیعت»

«دوشنبه» میزبان همایش بین المللی «ابوریحان بیرونی – کاشف اسرار طبیعت»