مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 22:352023-10-04بين الملل

نگرانی بایدن از احتمال اخلال در کمک های آمریکا به اوکراین


رییس جمهور آمریکا طی اظهاراتی روز چهارشنبه از اینکه آشوب های اخیر در کنگره مانع ارائه کمک به اوکراین شود ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه از اینکه آشوب های اخیر در کنگره در حمایت های واشنگتن از اوکراین اخلال ایجاد کند ابراز نگرانی کرد.

رییس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: این مسئله قطعاً مرا نگران می کند اما این را می دانم که بخش عمده اعضای مجلس نمایندگان و سنا از هر دو حزب آمریکا هستند که گفته اند که از تأمین بودجه برای اوکراین حمایت می کنند.

روسیه از 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند ماه 1400) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را تجاوز و حمله به تمامیت ارضی خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی یف را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی بایدن از احتمال اخلال در کمک های آمریکا به اوکراین

نگرانی بایدن از احتمال اخلال در کمک های آمریکا به اوکراین