مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 18:302023-10-15سياسي

مرمت مسجد تاریخی روستای گاه در چناران


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت:️ عملیات مرمت و بهسازی مسجد تاریخی روستای گاه پس از 2 ماه کار و تلاش شبانه روزی به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد طاهریان مقدم با اشاره به این که این بنای مقدس و تاریخی  شامل شبستانی با 9 گنبد کوچک و فضایی مربع شکل، دارای حدود 14 متر طول و  13 متر عرض و به صورت سرپوشیده است، اظهار کرد: آسیب دیدگی و فرسودگی اندود کاهگل پشت بام و همچنین رشد علف های هرز در پشت بام و عدم شیب بندی مناسب و ترک های به وجود آمده در داخل ستون های شبستان شدت آسیب دیدگی را دو چندان کرده بود که خوشبختانه با مشارکت اهالی، خیران و اعتبارات استانی عملیات مرمت آن انجام شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران با بیان این که این بنای مذهبی میان اهالی و روستاهای مجاور از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با توجه به فرم شبستانی و نوع کوهستانی این مسجد و هم چنین نوع طاق ها و فرم گنبدهای آن که قابلیت مقایسه با بناهای تاریخی سبک صفوی دارد، پیشینه آن به اواخر دوره صفوی و بیش از پنج سده باز می گردد.

وی افزود: این مسجد در حدود 10 سال قبل مورد مرمت اولیه قرار گرفته اما با توجه به شدت آسیب های وارده، ارائه و اجرای برنامه مرمت استحکام بخشی و تکمیلی آن اجرا شد و برای مرمت و بهساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت مسجد تاریخی روستای گاه در چناران

مرمت مسجد تاریخی روستای گاه در چناران