مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 11:512023-09-30اقتصادي

کاهش 15 درصدی ارزش دلاری صادرات از گمرکات گیلان باوجود رشد وزنی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، صادق برزگر ناظر گمرکات گیلان پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل با بیان اینکه در دولت سیزدهم در تلاشیم تا از ظرفیت بالقوه گمرکات در راستای رشد اقتصادی گیلان کمک کنیم، اظهار کرد: گیلان دارای گمرکاتی با ظرفیت بسیار خوب در حوزه صادرات و واردات کالا است که اگر از این ویژگی استفاده شود می توان در حوزه اقتصادی به رشد قابل قبولی رسید.

وی با اشاره به صادرات بیش از 500 هزار تنی کالا به کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا، گفت:  از ابتدای امسال تا کنون 582 هزار و 56 تن کالا به ارزش 343 میلیون و 39 هزار و 246 دلار کالا از گمرکات گیلان به کشور های همسایه صادرشده است.

ناظر گمرکات گیلان عمده محصولات صادراتی را در شامل محصولات نباتی، معدنی، شیمیایی، پلاستیکی و غذایی دانست و بیان کرد: این محصولات شامل کیوی، کشمش، سیب، سبزیجات، سیمان، سنگ، نمک، شیشه، بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنستانتره است که از گمرکات گیلان به کشور های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شده است.

برزگر با اشاره به کاهش 15 درصدی صادرات کالا به ارزش دلاری، افزود: این مقدار کالا از نظر وزن 6 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است که با افزایش نرخ ارز نیمایی ارزش دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی ارزش دلاری صادرات از گمرکات گیلان باوجود رشد وزنی

کاهش 15 درصدی ارزش دلاری صادرات از گمرکات گیلان باوجود رشد وزنی