مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-02اجتماعي

یک ماهگی؛ زمان طلایی برای تشخیص معلولیت شنوایی


مدیرکل بهزیستی ایلام از ارائه خدمت به 2472 ناشنوا در ایلام خبر داد و گفت: یک ماهگی نوزادان زمان طلایی تشخیص معلولیت شنوایی است.

- ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی ایلام از ارائه خدمت به 2472 ناشنوا در ایلام خبر داد و گفت: یک ماهگی نوزادان زمان طلایی تشخیص معلولیت شنوایی است.

حسین نورعلیوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد کل ناشنوایان استان 2472 نفر است که از این تعداد 1015 نفر زن و و 1457 نفر نیز مرد هستند که از این تعداد 435 نفر دارای معلولیت شنوایی خفیف، 805نفر متوسط، 865 نفر شدید و 367نفر نیز خیلی شدید هستند که علاوه بر پرداخت مستمری خدمات غیرمستمر نظیر توزیع وسایل کمک توانبخشی به این افراد در طول سال ارائه می شود.

وی خدمات غیر مستمر ارایه شده به این افراد را شامل کمک برای خرید قطعه و کاشت حلزون، اهدا سمعک، باطری سمعک، پرداخت کمک های تحصیلی، اشتغال و کمک برای جذب سهمیه 3 درصد استخدام ویژه افراد دارای معلولیت در دستگاه های اجرایی برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز کودک و خانواده کم شنوا در مرکز استان ادامه داد: در این مرکز نیز که به صورت بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت دارد خدماتی نظیر تربیت شنیداری، گفتار درمانی، کار درمانی ذهنی، آسیب شناسی گفتار زبان و همچنین آموزش های هنر درمانی در رشته های نمایش عروسکی، هنرهای تجسمی، اردو و غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ماهگی؛ زمان طلایی برای تشخیص معلولیت شنوایی

یک ماهگی؛ زمان طلایی برای تشخیص معلولیت شنوایی