مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 10:202023-10-14اقتصادي

مصرف انرژی هوش مصنوعی گوگل به اندازه یک کشور می شود


همینطور که ما به سمت ایجاد یکی از بزرگترین دستاوردهای فناورانه بشر، یعنی توسعه هوش مصنوعی شتاب می گیریم، باید از خود بپرسیم که جبران هزینه این پیشرفت چیست؟ چرا که به گفته کارشناسان، - همینطور که ما به سمت ایجاد یکی از بزرگترین دستاوردهای فناورانه بشر، یعنی توسعه هوش مصنوعی شتاب می گیریم، باید از خود بپرسیم که جبران هزینه این پیشرفت چیست؟ چرا که به گفته کارشناسان، هوش مصنوعی شرکت گوگل به تنهایی می تواند به اندازه کشور ایرلند انرژی مصرف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی نه تنها حجم زیادی از داده ها را برای آموزش مصرف می کنند، بلکه برای کار کردن به مقدار زیادی برق نیز نیاز دارند.

یک مطالعه جدید، مصرف انرژی و ردپای کربن چندین مدل زبان بزرگ اخیر را محاسبه کرده است.

یکی از آنها ChatGPT است که با 10 هزار پردازنده گرافیکی انویدیا(NVIDIA) کار می کند، 1287 مگاوات ساعت برق مصرف می کند که معادل انرژی مصرف شده توسط 121 خانه برای یک سال در ایالات متحده است.

همین طور که ما به سمت ایجاد یکی از بزرگترین پیشرفت های فناورانه که بشر تاکنون به آن دست یافته است، شتاب می گیریم، باید از خود بپرسیم که چه چیزی هزینه های گزاف این پیشرفت را جبران می کند؟ در تحلیلی که در مجله Joule منتشر شده، الکس دی وریس(Alex de Vries) نویسنده این مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف انرژی هوش مصنوعی گوگل به اندازه یک کشور می شود

مصرف انرژی هوش مصنوعی گوگل به اندازه یک کشور می شود