مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 10:502023-09-25اقتصادي

سومین سال خشک متوالی کشور پایان یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت نیرو فیروز قاسم زاده اعلام کرد: در طول سه سال گذشته، کاهش به ترتیب 37، 18 و 15 درصدی بارش نسبت به شرایط نرمال بر اساس شبکه ایستگاهی مبنای وزارت نیرو، - سال آبی 1402-1401 به عنوان سومین سال خشک متوالی با آثار ملموس خشکسالی هیدرولوژیکی در ایران به پایان رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت نیرو فیروز قاسم زاده اعلام کرد: در طول سه سال گذشته، کاهش به ترتیب 37، 18 و 15 درصدی بارش نسبت به شرایط نرمال بر اساس شبکه ایستگاهی مبنای وزارت نیرو، باعث حاکم شدن خشکسالی هیدرولوژیکی و کاهش مضاعف دبی پایه رودخانه ها و ورودی به مخازن سطحی و منابع آب زیرزمینی شد و همین امر محدودیت های جدی در تأمین آب نسبت به سال های نرمال به بار آورد.

قاسم زاده گفت: عدم توازن زمانی و مکانی بارش ها نسبت به شرایط نرمال نیز باعث تشدید این محدودیت شد و بعضاً استفاده از آب های به هنگام را ناممکن ساخت.

وی افزود: از سوی دیگر، کاهش ذخایر مخازن سد ها و یا ناهمگن بودن وضعیت ذخیره در مخازن در مناطق مختلف کشور باعث تشدید تنش های آبی در برخی مناطق نسبت مناطق دیگر شد.

به طور مثال شرق کشور در سال آبی گذشته با کاهش جدی بارش روبرو شد و ورودی برخی سد ها از جمله سد دوستی به صفر رسید، این در حالیست که وضعیت مخازن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین سال خشک متوالی کشور پایان یافت

سومین سال خشک متوالی کشور پایان یافت