موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - بازنشستگان تأمين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - تأمين اجتماعي - باشگاه پرسپوليس - انتخابات رياست جمهوري - كانو اسپرينت - رييس كميسيون قضايي - يارانه آبان ماه - تراز گاز منفي - رييس شوراي شهر تهران - انتخابات رييس جمهوري - محمدابراهيم لاريجاني - امريه سربازي قوه قضاييه - برند لنو - طنز مهران مديري - يونس آباد - حوادث معدني - پمپ دنده اي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 13:102023-09-28بين الملل

کودتا در بورکینافاسو ناکام ماند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای نظامی بورکینافاسو اعلام کرد که از اقدام کودتای سرویس های اطلاعاتی و امنیتی این کشور در 26 سپتامبر جلوگیری کرده است.

دولت انتقالی این کشور نیز طی بیانیه ای از بازداشت شماری از افسران و عاملان این اقدام خبر داد و اعلام کرد که جست وجو برای یافتن سایر عاملان این کودتای ناکام ادامه دارد.

طرف هایی که به دنبال انجام کودتا در 26 سپتامبر جاری بودند، قصد داشتند به نهادها و سازمان های مختلف کشور حمله کنند و حالتی از هرج و مرج در آن به وجود آورند.

بامداد چهارشنبه بود که مقامات محلی اعلام کردند که در پی انتشار اخباری در خصوص وقوع یک کودتای جدید در کشور در شبکه های اجتماعی، شمار زیادی از تظاهرات کنندگان طرفدار ابراهیم ترائوره رییس جمهور موقت در مرکز پایتخت جمع شدند تا حمایت خود را از او اعلام کنند.

   دولت بورکینافاسو نیز طی بیانیه ای درخصوص اخباری که موجب شد بسیاری از تظاهرات کنندگان به خیابان ها بیایند، اعلام کرد که تلاش سرویس های اطلاعاتی و امنیتی برای کودتا را خنثی کرده است.

ارتش بورکینافاسو در سپتامبر 2020، با اشاره به وضعیت امنیتی در این کشور، قدرت را به دست گرفت و ابراهیم ترائوره، را رییس جمهور این کشور اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتا در بورکینافاسو ناکام ماند

کودتا در بورکینافاسو ناکام ماند