مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 14:152023-09-27اقتصادي

چگونه می توان در یک فضای 100 متری سالانه 25 تن محصول برداشت کرد؟


رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت یک شرکت دانش بنیان در زمینه راه اندازی مزارع عمودی، گفت: کشت عمودی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در کشاورزی دانش بنیان و کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی است.

- ایسنا/البرز رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت یک شرکت دانش بنیان در زمینه راه اندازی مزارع عمودی، گفت: کشت عمودی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در کشاورزی دانش بنیان و کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمحمدعلی ابراهیم زاده موسوی روز چهارشنبه پنجم مهر ماه در نشست خبری که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت کشاورزی دانش بنیان گفت: مزارع عمودی یکی از موارد کشاورزی دانش بنیان است که دانشگاه تهران در این زمینه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی یک مزرعه عمودی 100 مترمربعی به عنوان نمونه می توان سالانه 25 تن کاهو برداشت کرد.

تکنولوژی که در ساخت این مزارع به کار گرفته شده به گونه ای است که مصرف آب را تا حد زیادی کاهش می دهد به طوری که در حالت عادی برای یک کیلوگرم کاهو به 50 لیتر آب نیاز است اما در مزرعه عمودی یک کیلوگرم کاهو با 800 سی سی آب تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان در یک فضای 100 متری سالانه 25 تن محصول برداشت کرد؟

چگونه می توان در یک فضای 100 متری سالانه 25 تن محصول برداشت کرد؟