مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 13:402023-10-08اقتصادي

یک میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در خراسان شمالی صرفه جویی شد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: با اقدامات حفاظتی و نظارتی بهره برداری از منابع آب زیرزمینی استان در نیمه نخست سال جاری، - ایسنا/خراسان شمالی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: با اقدامات حفاظتی و نظارتی بهره برداری از منابع آب زیرزمینی استان در نیمه نخست سال جاری، از برداشت غیرمجاز حدود یک میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در استان پیشگیری شده است.

وحید واسطه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در همین راستا در نیمه نخست سال جاری، 77 حلقه چاه غیرمجاز آب زیرزمینی در استان مسدود شده و 32 دستگاه شمارشگر هوشمند آب و برق بر روی چاههای برقی آب زیرزمینی نصب شده است.

وی افزود: در بخش منابع آب سطحی استان نیز در نیمه نخست سال جاری، 141 دستگاه موتور پمپ غیرمجاز توقیف و به همین تعداد نیز چاهک سطحی غیرمجاز پر شده است.

واسطه گفت: برای حفاظت از حریم و بستر رودخانه های استان، هفت هکتار از اراضی تصرف شده در حریم و بستر رودخانه ها، در همین مدت رفع تصرف شده است.

وی طول مسیل ها و رودخانه های لایروبی و ساماندهی شده استان در نیمه نخست سال جاری را حدود 9 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در همین مدت، 236 کیلومتر حریم و بستر رودخانه ها و مسیل های استان مطالعه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در خراسان شمالی صرفه جویی شد

یک میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در خراسان شمالی صرفه جویی شد