مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 07:052023-09-26اجتماعي

کمیته ویژه مسؤول پیگیری تکثیر یوز در اسارت


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: یکی از نقص های ما در مسأله حفاظت از یوز تمرکز بر حفاظت این گونه در زیستگاه توران بود اما با توجه به گسترده بودن زیستگاه این گونه، - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: یکی از نقص های ما در مسأله حفاظت از یوز تمرکز بر حفاظت این گونه در زیستگاه توران بود اما با توجه به گسترده بودن زیستگاه این گونه، تلاش می کنیم امنیت آن را در اطراف توران نیز فراهم کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یوزپلنگ آسیایی گونه ای درمعرض انقراض است که در حال حاضر قلمرو آن محدود به بخش هایی از ایران شده است و جمعیت آن نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

در سال های اخیر با استفاده از روش های مختلفی از جمله حفاظت از زیستگاه ها و تکثیر در اسارت در منطقه توران سعی در جلوگیری از انقراض این گونه با ارزش شده است.

بعد از بارورسازی ایران در توران و تلف شدن هر سه توله یوزی که به دنیا آمدند، لزوم بازنگری در طرح تکثیر در اسارت بیشتر احساس شد البته همچنان مسئله حفاظت از این گونه در زیستگاه خود اهمیت بالایی دارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره این موضوع می گوید: در این راستا وزارت راه وشهرسازی 10 کیلومتر نورپردازی و پنج کیلومتر فنس کشی جاده - که اقداما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته ویژه مسؤول پیگیری تکثیر یوز در اسارت

کمیته ویژه مسؤول پیگیری تکثیر یوز در اسارت