مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 02:002023-10-14اقتصادي

قابل توجه کشاورزان؛ تناوب کشت موجب افزایش بهره وری می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزان باید به این باور برسند که تناوب کشت یعنی افزایش بهره وری و اقتصادی کردن کشاورزی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، سید عماد شاهرخی شامگاه شنبه در جلسه مدیران سازمان جهاد کشاورزی با محوریت ستاد زراعت،  با اشاره به رتبه اول استان در سامانه سیمبا، اظهار کرد: حدود هشت ماه است که در سامانه سیمبا سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه بازار رتبه اول را داریم.

وی به رتبه سوم در جهش تولید در دیم زارها نیز اشاره کرد و افزود: در امور اراضی نیز رتبه جهاد کشاورزی استان ششم بود و اگر همت کنیم قطعا می توانیم رکوردهایی بی نظیری را ثبت کنیم.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر کشاورزی دانش بنیان، گفت: ما ارقامی را در مزارع کشاورزی استفاده کردیم که کشاورز عادی شش تن در هکتار برداشت می کند.

شاهرخی بیان کرد: ما در حوزه آبیاری تحت فشار رتبه هفتم کشور را کسب کردیم با وجود اینکه سال گذشته اعتبار مصوبه سفر نداشتیم.

وی با بیان اینکه در زمان کاشت تامین کود، بذر و سم در اولویت است، خاطرنشان کرد: نکته ای که کارشناسان و مدیران مراکز به آن توجه داشته باشند، متقاعد کردن کشاورزان در رعایت تناوب کشت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابل توجه کشاورزان؛ تناوب کشت موجب افزایش بهره وری می شود

قابل توجه کشاورزان؛ تناوب کشت موجب افزایش بهره وری می شود