مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 15:352023-10-16پزشكي

مراجعه به روانشناس در جامعه نهادینه نشده است


هنوز مراجعه به روانشناس و مشاور در جامعه نهادینه نشده و برخی ها با نگاه تحقیر به مراجعه افراد به روانپزشک نگاه می کنند درصورتی سلامت روان مانند سلامت جسم و حتی پیش از آن حائز اهمیت است.

- ایسنا/قزوین یک روانشناس گفت: هنوز مراجعه به روانشناس و مشاور در جامعه نهادینه نشده و برخی ها با نگاه تحقیر به مراجعه افراد به روانپزشک نگاه می کنند درصورتی سلامت روان مانند سلامت جسم و حتی پیش از آن حائز اهمیت است.

سلامت روان وجوه مختلفی دارد و مادامی که فردی به طور شاخص و با نماد بیرونی دچار معضل روانی نشده باشد در دایره افراد بیمار و یا افراد نیازمند به کمک روان قرار نمی گیرد، بااین حال در دهه های اخیر بیش از گذشته روی تأثیر سلامت روان بر کیفیت زندگی فردی و اجتماعی افراد تأکید شده است.

ازآنجایی که توانمندی افراد در مواجهه با مشکلات در اجتماعات مختلف باهم متفاوت است این امکان و جود داد که انسان تحت تأثیر انواع بیمارهایی که به سلامت روان وی آسیب می رسانند قرار گیرد.

Overthinking یا نشخوار فکری یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی بی آنکه بدانند با آن روبه رو می شوند و یا به طور دائم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

هلن غیاثوند، کارشناس ارشد روانشناسی در گفت وگو با ایسنا با توضیح این موضوع که نشخوار فکری تمرکز فکری اجباری با علائم منفی است، اظهار کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه به روانشناس در جامعه نهادینه نشده است

مراجعه به روانشناس در جامعه نهادینه نشده است