مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 08:502023-09-27پزشكي

بیماری هاری هیچ درمانی ندارد


بیماری هاری هیچ درمانی ندارد و در صورت بروز علائم بالینی مرگ بیمار حتمی خواهد بود - ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت: بیماری هاری هیچ درمانی ندارد و در صورت بروز علائم بالینی مرگ بیمار حتمی خواهد بود دکتر مجتبی قائمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت حیوان گزیدگی در این شهرستان خاطرنشان کرد: تا پایان مرداد سال جاری 359 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان گزارش شده است که 302 مورد معادل 20 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به لحاظ منطقه وقوع حادثه 58 درصد موارد در نقاط شهری و 42 درصد در نقاط روستایی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: بیشترین درصد گزش با 72 درصد مربوط به سگ و سپس گربه با 27 درصد و سایر حیوانات هم یک درصد بوده است.

رییس مرکز بهداشت کاشمر اظهار کرد: میزان گزش در سگهای ولگرد طی سال های اخیر روند رو به افزایش داشته است و از 10 درصد در سال 1395 به 24 درصد در سال 1402 رسیده است که نیازمند مداخله جدی و مستمر توسط همه سازمان ها و نهادها، تحت یک مدیریت یکپارچه است.

وی تصریح کرد: میزان گزش در گربه های ولگرد طی سال جاری 81 درصد بوده است که با توجه به افزایش مثبت شدن نتایج آزمایش هاری در گربه ها در سطح استان باید در خصوص گربه گزیدگی ها توسط همشهریان دقت بیشتری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هاری هیچ درمانی ندارد

بیماری هاری هیچ درمانی ندارد