مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-03اجتماعي

اجرای طرح های بیابانزدایی در 600 هکتار از اراضی کویری اطراف تالاب


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از اجرای طرح های بیابانزدایی و بیولوژیک در 600 هکتار از اراضی کویری اطراف تالاب میقان اراک خبر داد.

-  یوسف یوسفی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از کانون های گرد و غبار در استان و شهر اراک تالاب میقان است که راهکار مقابله با این کانون ها اجرای طرح بیابانزدایی و بیولوژیک است.

وی تصریح کرد: در راستای مقابله با بیابانزایی و جلوگیری از توسعه اراضی بیابانی تاکنون حدود 7 هزار هکتار از اراضی تالاب زیر پوشش طرح نهال کاری از گونه های مختلف تاغ، آتریپلکس و قره داغ قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه این طرح ها از سه دهه قبل آغاز و نقش موثری در  افزایش پوشش گیاهی در سطح 7 هزار هکتار از اراضی بیابانی داشته است، بیان کرد: کویر میقان در 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اراک واقع شده و 50 هزار هکتار وسعت دارد که کاشت درختچه ها و گونه های گیاهی بیابانی و مقاوم به شوری و ایجاد بادشکن های غیرزنده در راستای مقابله با کانون های گردو غبار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح بیابانزدایی بیان کرد: طی تفاهمی با ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار است در سطحی معادل 600 هکتار طرح های بیابانزدایی و بیولوژیک اجرا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های بیابانزدایی در 600 هکتار از اراضی کویری اطراف تالاب

اجرای طرح های بیابانزدایی در 600 هکتار از اراضی کویری اطراف تالاب