مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 11:552023-10-12فرهنگي

آکادمی فیلم اروپا به «بلا تار» جایزه می دهد


افتخاری که قرار است در جوایز فیلم اروپا به «بلا تار»، سینماگر مجارستانی اعطا شود، ادای احترام ویژه ای به کارگردانی برجسته و شخصیتی با صدای سیاسی قوی است که نه تنها توسط همکارانش عمیقاً مورد احترام است، - افتخاری که قرار است در جوایز فیلم اروپا به بلا تار ، سینماگر مجارستانی اعطا شود، ادای احترام ویژه ای به کارگردانی برجسته و شخصیتی با صدای سیاسی قوی است که نه تنها توسط همکارانش عمیقاً مورد احترام است، بلکه توسط تماشاگران در سراسر جهان تجلیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سینماگر جایزه ویژه جوایز فیلم اروپا را همزمان با سی و ششمین دوره این جوایز در برلین دریافت خواهد کرد.

بلا تار ششمین فیلمسازی است که این جایزه را دریافت می کند و پیش از او مانوئل دی اولیویرا ، میشل پیکولی ، سر مایکل کین ، آندری وایدا و کوستا-گاوراس این جایزه را دریافت کرده اند.

تار که در سال 1955 در مجارستان به دنیا آمد و بزرگ شد، از آکادمی تئاتر و فیلم بوداپست فارغ التحصیل شد و اولین فیلم خود را در مقام کارگردان در سن 22 سالگی با نام آشیانه خانواده در سال 1977 ساخت و با تمرکز بر مسائل اجتماعی به سبک آثار مستند، در سال 1981 فیلم بیگانه و در سال 1982 فیلم مردم پیش ساخته را به سینما آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آکادمی فیلم اروپا به «بلا تار» جایزه می دهد

آکادمی فیلم اروپا به «بلا تار» جایزه می دهد