مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 20:252023-10-09بين الملل

خوشگل ترین و لطیف ترین دختر فرنگی که ناصرالدین شاه قاجار در عمر خود دید


ناصرالدین شاه در خاطراتش از سفر به یک منطقه روستایی در اسکاتلند نوشت: در جلو یکی از خانه های متعلق به مکنزی یک دختر دیدیم بسیار خوشگل، در فرنگستان به این خوشگلی به این لطافت ندیده بودیم.

- ناصرالدین شاه در خاطراتش از سفر به یک منطقه روستایی در اسکاتلند نوشت: در جلو یکی از خانه های متعلق به مکنزی یک دختر دیدیم بسیار خوشگل، در فرنگستان به این خوشگلی به این لطافت ندیده بودیم.

سومین سفر ناصرالدین شاه به اروپا در فروردین سال 1268 شمسی آغاز شد؛ او در این سفر ابتدا به روسیه رفت و سپس عازم کشورهای آلمان، هلند، بلژیک و انگلستان شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید، در اینجا گزیده ای از روزنامه خاطرات او در روز شنبه بیست و نهم تیرماه سال 1268 شمسی (ذی القعده سال 1306 قمری) را می خوانید که مربوط است به اقامت شاه در روستای بالاتِر در منطقه ابردین شایر اسکاتلند:   امروز صبح از خواب برخاستیم، شب خوب خوابیده بودیم، حالت ما خیلی خوب، تردماغ هستیم .

.

.

رفتیم در میان پارک گردش کنیم، مکنزی [میزبان] آمد، فرنگی ها آمدند دور ما را گرفتند، نوه های مکنزی را آوردند خیلی بچه های خوبی بودند، یک دختر کوچک بچه گربه در بغل داشت بازی می کرد و تند تند انگلیسی حرف می زد خیلی بامزه بود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشگل ترین و لطیف ترین دختر فرنگی که ناصرالدین شاه قاجار در عمر خود دید

خوشگل ترین و لطیف ترین دختر فرنگی که ناصرالدین شاه قاجار در عمر خود دید