مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 22:552023-10-11اجتماعي

ثبت حضور پلنگ در یکی زیستگاه های بخش مرکزی شهرستان نایین


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: با شناسایی و تصویربرداری از ردپای پلنگ، حضور این گونه در زیستگاه های بخش مرکزی شهرستان نایین به ثبت رسید.

- علیرضا رضایی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در گفت وگو با خبرنگار فارس در نایین اظهار کرد: با شناسایی و تصویربرداری از ردپای یک پلنگ، حضور این گونه ارزشمند در تاریخ هجدهم مهرماه 1402 در زیستگاه های آزاد در بخش مرکزی شهرستان نایین به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در پناهگاه حیات وحش عباس آباد شهرستان نایین، حضور و زادآوری پلنگ در چند مرحله به ثبت رسید که پیامد آن شواهد حضور پلنگ در زیستگاه های بخش مرکزی نایین است.

رضایی افزود: علیرغم خشکسالی های اخیر و با توجه به انجام اقدامات حفاظتی، گشت و کنترل مناطق، لایروبی چشمه ساران و انجام آموزش های زیست محیطی و استفاده از ظرفیت دوست داران محیط زیست، نتایج امیدبخشی از احیاء جمعیت گونه های ارزشمند حیات وحش در مناطقی از زیستگاه های آزاد بخش مرکزی شهرستان نایین حاصل شده است.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در ادامه به معرفی پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین پرداخت و گفت: این پناهگاه با وسعت بیش از 300 هزار هکتار در 90 کیلومتری شمال شرق شهر نایین واقع است به لحاظ جغرافیایی بخشی از این پناهگاه در شهرستان نایین و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت حضور پلنگ در یکی زیستگاه های بخش مرکزی شهرستان نایین

ثبت حضور پلنگ در یکی زیستگاه های بخش مرکزی شهرستان نایین