مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 18:152023-09-30بين الملل

ارمنستان از اروپا درباره پناهجویان قره باغ درخواست کمک کرد


نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که ایروان از اتحادیه اروپا برای استقبال از ده ها هزار پناهجویی که از قره باغ وارد ارمنستان شده اند درخواست کمک کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا روز شنبه گفت که پس از حمله اخیر نظامی جمهوری آذربایجان به قره باغ، ارمنستان از اتحادیه اروپا برای تعامل با پناهجویانی که از قره باغ وارد این کشور شده اند درخواست کمک کرده است.

دفتر ملونی در بیانیه خود العام کرد که ارمنستان از اتحادیه اروپا درخواست تامین پناهگاه های موقت و کمک های پزشکی کرده و خواستار کمک به تقویت استقرار در منطقه را کرده است.

از سوی دیگر، در شرایطی که جمهوری آذربایجان از قصد خود برای دادن اجازه بازدید به کارشناسان سازمان ملل برای بازدید از قره باغ کوهستانی خبر داده، تعداد ارمنی تبارهای پناهجو به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

بنا بر گزارش رسانه های ارمنستانی، در ادامه واکنش کشورهای غربی به تحولات اخیر منطقه قره باغ کوهستانی، فرانسه و دانمارک از کمک بشردوستانه به پناهجویان خبر دادند.

وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد که این کشور مبلغ یک میلیون کرون از طریق کمیته بین المللی صلیب سرخ اختصاص داده تا به ارمنستان برای رفع نیازهای پناهجویان منطقه قره باغ کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمنستان از اروپا درباره پناهجویان قره باغ درخواست کمک کرد

ارمنستان از اروپا درباره پناهجویان قره باغ درخواست کمک کرد